Santa Cruz

Godkväll på er! I torsdags använde vi vår lediga dag till att ta en tur upp till huvustaden Santa Cruz. Med sina 250.000 invånare, ett vackert centrum, bra shopping och kultur samt närheten till havet är Santa Cruz faktiskt en riktigt, riktigt trevlig stad! Jag måste säga att för min egen del känns faktiskt egentligen mkt mer intressant att bo där uppe än här nere i turistsmeten. Dock hänger det ju mkt på jobbmöjligheterna, och dom 
är ju betydligt större här nere. Vi hann iallafall med en himla massa under de timmar vi var uppe i förrgår, vi började med matmarknaden La Nuestra Señora de Africa som är öppen varje förmiddag. Den ligger centralt och det är där Santa Cruz-borna handlar sin fisk, kött, frukt och grönt färskt varje dag.







Därefter traskade vi ner mot torget Plaza de España och shoppinggatan Calle Castillo där jag underbart nog fick med mig massa fint från danska Tiger och lite smågrejer från H&M - gäller ju att supporta Skandinavien :) Sedan blev det fika och sen ett besök på stora mataffären Carrefour i köpcentret Meridiano - kul att gå på en riktigt stor och välsorterad matbutik ibland!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0