BBQ

Häromdagen packade vi Chuck (bilen alltså) alldeles för full med folk, mat och dryck och fräste upp tll en grillplats alldeles ovanför La Camella, ca 10 min ovanför Los Cristianos (Nära JunglePark för er som har koll) och spenderade en härlig eftermiddag. Manu lekte grillmästare och fixade kött och grönsaker på grillen och vi andra njöt av en skön eftermiddag i solsken. På platsen finns två murade grillar, stora bord och bänkar och en fontän med friskt vatten, helt perfekt ordnat!

På tal om svenska godsaker..

...titta vilka lyxiga svenskimporterade produkter man kan hitta på Teneriffa, bara man vet vart man ska leta:

Snyggt parkerat!

Alltså han måste ju få cred för att lyckas klämma in bilen i det här lilla hålet!

Vi var nämligen i Los Cristianos o gjorde lite ärenden på förmiddagen och att hitta parkering där är inte det lättaste.. Idag är jag ledig och precis hemkommen från 1,5 h på gymmet. Nu blir det lunch med Carlos och sedan slappa med en bok på balkongen!

Svenska godsaker

Det här med att Manu blivit förtjust i svenska godsaker är ju lite problematiskt, dels för att jag varje gång jag åker till Sverige måste ta med mig flera kilo lösgodis tillbaka (besvärligt när man har så pass mkt packning som slåss om dom ynkliga 20 kilona man får ta på flyget) samt att när jag får godis av vänner på besök måste jag numer DELA det med Manu. Och han förstår verkligen inte hur man äter. En gott&blandat-påse är inget man mular i sig på en kvart utan det är något man äter sakta och sparar för att kunna njuta av minst en vecka.
Så den här mina vänner, den får förbli våran hemlighet att jag har gömd längst ner i sängbordslådan:

Gymmet

Det var inga roliga pass idag så bestämde mig för att prova hur långt jag kunde löpa på en halvtimme. Jag har aldrig varit mkt till löpare så resultatet blev ganska pinsamma 4,6 km... Men jag brände iallafall, enligt maskinen, 259 kalorier. Alltid nåt!

Åh så bra den är!

Läser en riktigt bra bok, Änglarnas svar av Stefan Einhorn. En sträckläsningsbok som verkligen är värd några timmar av din tid!

hej på er!

Dålig uppdatering från Tenerife dessa dagar men det händer faktiskt inte så mycket, haha! Jag jobbar på som vanligt, är ledig på mån och tis nästa gång. På förmiddagarna går jag på stranden och på gymmet och så rullar livet på... :) För övrigt är det mulet och inte lika fantastiskt som det varit hittills vädermässigt denna vinter. Det var det hela, godnatt!

Sicilia <3

Sitter och grejar med bilderna från Sicilien och tänkte att jag kunde lägga upp ett par stycken även här. Sicilien var verkligen en härlig ö och jag hoppas att jag kommer att kunna åka tillbaka snart!

Granita med olika smaker och färskvispad grädde, till frukost varje dag!

Att dom här två hundarna ställde sig och poserade precis framför mig och exakt i rätt läge framför Etna var ju snudd på för fantastiskt. Glad som fick den bilden.

Vi plockade en massa gott i trädgråden till Manus faster och farbrors lanthus. Och här kommer utsikten därifrån:

(Copyright Susanne Holmberg Karlsson)

Teide är vit!

Imorse när vi vaknade fick vi äntligen se detta:

Nu har jag skjutsat kära Rebecka till flyget och väl hemma känns det redan tomt. Hallå, jag saknade henne när hon var på jobbet liksom... hur ska det här gå?
Jaja om några dagar så får vi ta och åka upp på Teide och leka med snön, om den får ligga kvar vill säga...

Imorgon åker hon...

Ikväll gick jag o Rebecka på Ebrujo för en sista middag innan hon lämnar Tenerife för Sverige imorgon. Vi åt en massa mat o lyssnade på typiska spanska toner från en man som underhöll. Gott och trevligt men vi blev väldigt väldigt mätta. Efteråt åkte vi en runda i bil med grabbarna och nu är det dags för sängen!

Förresten googlade jag för kuls skull hur lång tid det skulle ta att köra bil härifrån och hela vägen hem: 3 dagar, 14 timmar och 12 minuter!

upptäcktsfärd

Ja vi åkte fel en gång och fick en ganska rejäl extrasväng på köpet men till slut kom vi fram till den lilla rustika mkt traditionella kanariska restaurangen som var målet med resan. Det är så skönt med bil, nu är vi ju inte längre enbart hänvisade till utbudet här runtomkring längre!

Irache Gara hette restaurangen och låg verkligen mitt ute i ingenstans! Efter några rejäla (blodiga) köttbitar var vi mätta och belåtna!

moröttet o sallad

Minns ni att jag vaknade med gröna fingrar en morgon för några veckor sedan? Nu har frönen växt till sig lite och morötterna o salladen har blivit såhär fina redan:

carnavales santa cruz de tenerife

här kommer lite bilder från den galna folkfesten!

tagga tagga karneval!!

här ligger jag å vilar lite, klev upp kl 6 för att vara på jobbet tio i 7 morse, jobbade över nästan en timme så var hemma kl 16. om 20 min måste jag vara på gymmet för då börjar Zumbapasset jag tänkt vara med på. sen hem, duscha å ut å käka middag med Rebeckas familj som är här. därefter hem o hoppa i giraffdräkten å så tar vi bussen vid 10-tiden upp t Santa Cruz och karnevalen. Sedan hem tidigt imorgonbitti för att sova några timmar innan jobbet... Livet är hårt, men roligt ;)

Parasailing

Här kommer bildbevisen från vår tur i luften häromdagen, riktigt fint var det, härlig utsikt men lite läskigt när vi flög över hamnen. Där slogs man verkligen av tanken hur ont det skulle göra om vi ramlade rakt ner på en båt eller på stenblocken som omgärdar hamnen... Det blev lite överraskande och kyligt när dom sänkte ner oss i vattnet, därav de inte alltför smickrande ansiktsuttrycken.. :)

Tenerife i molnen

den här fantastiska bilden är med i national geographics fototävling, visst är den snygg! Önskar jag hade tagit den men det kan jag tyvärr inte ta åt mig äran för.

idag är jag ledig och har startat dagen med att ladda en tvättmaskin och nu blir det en tallrik gröt innan vi knallar ner mot stranden! Senare ska jag åka och hämta bilderna som dom tog på oss när vi var ute o åkte parasailing igår. Det var faktiskt en häftig upplevelse då man kom väldigt högt upp! Ska bli kul att se bilderna, kanske någon av dem hamnar här också! :)

karneval 2013

klädseln inför karnevalen i Santa Cruz är inhandlad! På måndag kväll tar vi bussen upp till Teneriffas huvudstad för att fira världens näst största karnval med tusentals andra glada människor! För min del kommer kvällen tillbringas inuti den här dräkten:

trevliga gäster

fint med nöjda gäster som går å köper en enorm tårta till hela receptionspersonalen! god som tusan var den dessutom! men nu är jag ledig i två dagar!

överraskning

Manu överraskade mig med biljetter till en tur med Parasailing, dvs åka högt uppe i luften med en stor skärm efter en båt. dock hade vi sån otur att det var sandstorm just den dagen så vi fick boka om det o åker ut på fredag istället! ikväll har jag skrivit in mig på ett nytt gym mittemot jobbet o körde igång med ett pass body combat, hårt men kul!

världens finaste anslagstavla

idag hittade jag en superfin anslagstavla med en världskarta, blev ju bara tvungen att slå till! nu är bara frågan hur vi ska frakta den till italien... :)

malibu!

ett besök på restaurang Malibu är alltid att rekommendera, god mat, trevlig personal o bra stämning! ikväll blev det sushi för oss!