Bilder: Yogjakarta

Vi var på fågelmarknaden i Yogjakarta, som visade sig ha lite diverse djur, men allra mest fåglar, bland annat dessa färgade kycklingar som ges till barnen, de tycker tydligen att det är "kul" med färglada småfåglar... För de som är känsliga rekommenderas ej att besöka denna marknad, men det var trots allt intressant att se hur det går till här...

Här är vi på en liten flotte, först åkte vi över en timme på moppe till en plats mitt ute på landet, där klev vi på flotten som tog oss en liten bit upp längs floden där det fanns en riktigt fin badplats med vattenfall och platser att hoppa ifrån. Det var intressant att se alla tjejer som badade med kläder på, inte ok att visa för mkt hud här inte!

Som avslutning bjuder jag på den här lille gubben som jag passerade här strax utanför lillasysters hus, kolla in den imponerande frakten!! Det här inlägget har tagit ungefär en timme att skapa, så nu får det räcka! :) Puss!

Yogjakarta, Indonesien

Igår var jag på tempeltur, är ju tvungen att roa mig med något när syster är på universietet! Besökte templet här ovanför som heter Prambanan och byggdes runt 700 e.kr, riktigt häftigt. Lyckades dock med bedriften att själv bli en sevärdhet då det kom mängder med Indonesier fram och ville ta kort tillsammans med den blonda turisten... Här på det sista templet började dessutom mitt huvud spränga av den intensiva värmen och solen så när en skolklass med ca 40 barn kom fram och vill fota med mig (en och en) kände jag mig lite lätt utmattad...

Här är även en bild på den första templet på turen, Borobudur, de hämtade mig kl 05.00, så vi var framme här riktigt tidigt vilke var skönt för då hade det inte hunnit bli så varmt och det var nästan inga människor där alls.

Häromkvällen var vi och åt på en riktigt mysig vegetarisk restaurang, Milas, och ikväll ska vi tillbaka dit tillsammans med Mias tyska vänner:

Ber om ursäkt för lite dålig kvalitet på bilderna men det fick bli mobilbilder då de "riktiga" kamerabilderna bilderna är så stora och tar så lång tid att ladda upp!!
Imorgonbitti börjar vi den långa bussresan mot Bali, via vulkanen Bromo som ska bestigas!

Hoppas allt är bra med er hemma i snöyriga Sverige! Puss!

Taormina, hit vill jag igen!

Haromdagen var vi i Taormina, ca 45 min fran Messina, en helt underbar liten stad, supermysig och det kandes verkligen som att man skulle kunna spendera en fantastisk semestervecka dar, med alla sma grander som fanns att utforska. Har kommer nagra bilder:

En av stranderna strax nedanfòr taormina (som ligger hogt uppe pa en hojd med harlig utsikt!)

Utsikt fran torget i Taormina, hade det varit lite mindre molningt hade stora statliga vulkanen Etna synts bakom husen har pa den sista bilden, for nagra ar sedan var de dar en kvall och sag toppen av Etna alldeles rod i kvallsmorkret! Vilken syn, haftig, och lite laskigt, med levande vulkaner!

Idag har vi lagat var egen hemmagjorda pasta, tagliattelli till 12 personer, det tog sin lilla tid men gott blev det! Kommer forhoppningsvis bildbevis pa detta redan i morgon! Godnatt!

Dagens utflykt: matmarknaden i Messina!

Lagg forresten marke till de norska flaggorna i bakgrunden, dar saldes torsk "direktimporterad fran Norge"!

Som tur ar kopte vi inte med oss de har fulingarna....

Efter besoket pa fiskmarkanden (dar vi kopte massor med fisk, gronsaker och frukter) bar det ivag till bageriet for att kopa brod, samt till konditoriet for att kopa croissanter och bakelser... :)
Lite mer komplicerat an att kopa allt pa ICA MAXI, men aven lite mer charmigt!

Sicilien

Hej fran Sicilien! Har utsikt fran 900 m o h! Messina ar staden rakt nedanfor, och a andra sidan havet ser vi Calabrien!! :) Har ar toppen! Puss!