Residencia

Idag, denna fredagseftermiddag gick jag ut från jobbet kl 15.00 och tänkte att jag äntligen skulle ta första steget mot att skaffa residencia i Spanien (typ ett "bevis på att man bor här"). Så jag traskade iväg mot polisstationen för att hämta ett gäng papper och formulär som man ska fylla i och lämna in. Promenaden var lång och väldigt svettig i mina arbetskläder och när jag äntligen kom fram fick jag beskedet 08-14, måndag till fredag. Jag kollade på klockan: hon var halv fyra... Suck! Och nu är det helg så först på måndag kan jag göra ett nytt försök. Så bra går det när man försöker vara lite duktig. Fick iallafall en fin utsikt över grannön La Gomera på hemvägen men annars var det en svettig promenad till zero nytta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0