Fettisdagen?

Är det verkligen semeldagen idag? Isåfall måste jag säga att jag har sjukt bra tajming! För flera veckor sedan såg jag en annons någonstans att svenska kyrkan här i Los Cristianos sålde semlor. "Gud så gott, måste hinna gå och köpa innan de slutar med det" tänkte jag. Men tiden har gått och det har inte blivit av, men idag när jag var ledig gick jag till kommunhuset i Los Cristianos för att fortsätta med följetången Residencia (gick inte så himla bra kan man säga, men det är en annan historia) och därefter bestämde jag mig för att promenera lite i Los Cristianos. Så kom det sig att jag plötsligt befann mig utanför svenska kyrkans port och ser en lapp med en semla utanför. Då kunde jag ju givetvis inte hålla mig utan fick så lov att gå in o smälla i mig en semlis o en kopp svenskt bryggkaffe. Det satt fint!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0