Settembre DOC

Tyckte ni att jag gjorde ner tyskarna ordentligt igår, då får jag berätta om en italiensk kvinna igår: hon frågade vad som var skillnaden mellan naturell yoghurt och yoghurt med honung och nötter. Eh..... vad svarar man liksom? Jo, den med honung och nötter har liksom honung och nötter. Surprise!
Va, tycker ni att jag börjar bli dryg och ironisk? Ja säkert lite lätt nu efter nästan 4 månader med denna glass och detta folk och dessa frågor....

Ikväll har jag dock (underbart nog) ledigt och ska på Settembre DOC i Latisana. Dit tar det bara 20 min härifrån och hela helgen är det stor matfestival där. Under hösten sätter alla sådana här fester igång, de flesta byar firar på något vis att sommaren är över och att det är skördetid osv. Så ikväll blir det till att provsmaka lokalproducerade skinkor, ostar och viner tills det sprutar ur öronen på oss! Mums!





Där fick ni dagsprogramet också för Settembre DOC, om någon skulle ha vägarna förbi... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0