Tulum!



Äntligen fick vi en riktigt varm dag med sol! Vi har kollat in de gamla Maya templen här i Tulum och sedan hängt på stranden. Jag fick en redig våg över mig i ett ögonblick när jag inte alls var beredd och visste för några sekunder inte vad som var upp och vad som var ner. Försökte ta emot mig med händerna men det slutade med att jag skrapade hela ansiktet (framför allt näsan och läpparna) i bottnet. Kom tillslut upp ur vågen med sand i hela håret (tappade förstås hårsnodden nånstans i virvarret), bikinitrosorna vid knäna och toppen snurrad runt halsen. Trodde jag skulle svimma men det gick över och simmade ut och sandade av mig.... Manu såg först väldigt oroad ut och hjälpte mig men sen hade han mage att skratta åt mig! Jag var sur i ca tre timmar innan jag kunde förmå mig att förlåta honom.

Som om inte detta var nog var det dessutom FULLT av ASFETA SVINÄCKLIGA ENORMA leguaner ÖVERALLT i parken med templen. Vid ett ögonblick kollade jag inte så noga och höll på att kliva rakt på en riktig bamsing. Mitt isande vrål väckte nog de gamla Maya-hövdingarna till liv... Det väckte iallafall viss munterhet hos alla övriga besökare (förutom hos Manu som skämdes, haha det kunde han ha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0