Inuti ett italienskt glasslabb

Nu har jag kämpat på i labbet i en vecka och det går som tur är bättre och bättre. Man blir säkrare och snabbare för varje dag. Det handlar för min del som sagt att hålla ordning på ingridienserna och recepten och väga upp och blanda rätt mängder. Sedan är det glassmakarens jobb att hälla i allt i maskinerna och ta ut det när det är klart.



Här ser ni min arbetsstation, receptpärm, våg, burkar med ingridienser...



Vågen; min bästa vän :) Två meloner slank med på bilden också, varje dag skär jag frukt i mängder. Alla fruktsmaker görs ju givetvis på färsk frukt vilket har gjort mig till en raket på att skära annanas, melon, persikor och banan.



And this is where the magic happens. Tre tankar för "baser", två för mjölkbas och en för fruktbas (vatten och olika sorters socker) samt två glassmaskiner, även där en för mjölk och en för frukt.

Så, nu har ni fått se in i det allra heligaste i ett äkta italienskt glasslaboratorium! Jag kan lova att jag lär mig massor varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0