Reseförberedelser..

Igår passade jag på att inhandla lite smått och gott inför resan, det är ju inte så himla lång tid kvar och det känns som att närmaste veckorna nu innan resan kommer att rusa iväg!



Den lilla svarta : ryggsäcken som kommer att vara min bästa vän och min värsta fiende i 40 dagar. Vi har bestämt oss för att resa endast med handbaggage så denna 50 l säck ska rymma allt jag kan tänkas behöva. Den kommer från märket Quechua och blev min för 39 euro.



Nyttigheter : Midjeväska, eller snarare en tunn magficka för pengar och pass. (precis en sådan som mamma tyckte jag skulle ha i Paris när jag åkte dit som 17-åring och jag tyckte att det var det töntigaste jag någonsin hört. 10 år senare kan jag tycka att det känns ganska tryggt att ha pengarna på magen.) Den lilla rosa ringen är en klocka som tål vatten, iallafall ner till några meter, och 6 euro tyckte jag den var värd. Jag behöver ju iallafall inte oroa mig att någon stjäl min klocka.. Den lilla grön/svarta grejen på bilden är en liten sak i tyg som när man vecklar upp den blir en supertunn ryggsäck. 3 euro kändes det värt att investera i en extraryggsäck för små dagsturer.



Regnsäker jacka : Då vi dyker upp i centralamerika just i slutet av deras regnperiod kan det antagligen vara lite sisådär med vädret. Därför investerade jag 35 euro i en vattentät jacka, som är tunn och skön och dessutom har en färg som gör det lätt för Manu att hålla koll på vart jag befinner mig (lite lätt lysande grön). :)

Det var det för nu, i övrigt har jag precis insett att jag inte kan ta med mitt multi-tool (typ som en enkel variant av en sån där värsting kniv med alla möjliga olika funktioner) som annars följer med mig överallt. Man vet ju aldrig vad man kan behöva öppna/klippa/skära/mäta/skruva... Men det här att resa med endast handbaggage gör ju att sådana potentiella mordvapen får stryka på foten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0