Lugn middag på tu-man-hand...

Igår fick jag en ledig kväll och jag och Manu bestämde oss för att för en gångs skull laga en ordentlig middag hemma, och dessutom kunna göra några matlådor. Vi bestämde oss för köttbullar i tomatsås med ris och stekt zucchini och åkte iväg och handlade kött och allt som behövdes. Riktigt hungriga var vi när vi kom hem så när väl köttbullarna var rullade å i pannan å riset på kokning så började vi duka och då hände det som inte fick hända; GASEN TOG SLUT! De ramsorna som kom ur Manus mun var riktigt imponerande och inget som bör återges här. Det ska tilläggas att klockan hunnit bli halv nio och vi insåg snabbt att de som säljer gas redan hade stängt. Manu for runt några varv i köket, satte sig ner och svor lite mer, rev sig i håret, svor ännu mer och började sedan ringa runt. Tillslut fick han tag i en vän som hade numret till en bekant som har ett företag som säljer gas. Manu ringde honom men imget svar (plats för ännu mer svordomar) men plötsligt ringde killen upp och Manu lyckades få tillstånd att åka till affären och gå in på bakgården, trots att det var stängt, och förse sig själv med en gastub. Men frakta den på cykel? Nej, vi fick låna en kompis bil och så iväg för att hämta gasen. Då kom Manu på att det krävs ett redskap för att montera fast tuben (ännu mer svordomar) men det löste sig ganska snabbt då han efter några samtal fick tag på en vän som äger ett sånt så det fick vi åka och hämta. Efter ca en timme kunde vi så laga klart vår mat och avnjuta våra smarriga köttbullar tillslut.

Men jag lärde mig en sak om Manu; när han är riktigt hungrig är han till och med mer lättirriterad och nervös än mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0