David Guetta

Igårkväll gick sommarens event av stapeln här i Lignano. Världens mest kända och välbetalda DJ (just nu) kom till stan. David Guetta står bakom väldigt mycket av den musik som hörs på radion så de flesta av låtarna på konserten kändes igen! Jag slutade redan kl 23 fantastiskt nog och cyklade bort mot konserten och stadion för att möta upp Manu med vänner som hängde där utanför och lyssnade (då de ej hade biljetter). När jag hade fem min kvar på cykel ringer Manu och säger att han har lyckats få en biljett och är påväg in just i det ögonblicket. Hans kompis Erik jobbar på Lignanos lyxhotell Greif och där bodde givetis Guetta, Erik som hans personlige servitör (!) fick ett antal biljetter som tack och där var Manus väg in... Jag blev givetvis sur men fortsatte dit ändå och satte mig utanför och lyssnade. Efter ca en timme ringde Manu o sa jag fick skynda mig till ingången för då skulle Erik till hotellet och förbereda Guettas middag. Manu tog hans biljett, gick ut och gav den till mig och med den fick jag gå in!









Så tillsammans med 20 000 besökare (som betalt dyrt för sina biljetter) dansade vi lös i den nattliga värmen. Det var en riktigt häftig show med mycket effekter och naturligtvis var vi tvugna (tyckte Manu) att tränga oss i stort sett hela vägen längst fram, därav närbilden på Guetta himself.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0