Årets fulaste fest...

Igår var det vår roomie Giulios födelsedagsfest, och som alltid var det en temafest. Han står bakom flera legendariska temafester sedan tidigare, bland annat Jesusfesten på stranden för två år sedan. Igår var temat FUL. Jag tänkte till och klädde mig sedan som en otroligt avdankad och dagen-efter partypingla, ni vet med läppstiftet utkletat, mascaran runnen och ögonskuggan utsmetad mot öronen. Håret tuperades och sprayades för att få den riktiga dagenefter-känslan av någon som sovit typ max en timme i konstig ställning. I övrigt hade vi flera killar med unibrown (ett enda sammanhängande ögonbryn), det var så återkommande att det måste räknas som det allra fulaste. Manus bror hade gjort det med riktigt hår från sitt eget ben som han limmat fast mellan ögonbrynen. Manu målade sig finnig i hela ansiktet och vattenkammade håret, Arianna var en gammal tant med vårtor i ansiktet, Luca var en svettig kebabförsäljare i fläckigt vitt linne och Beppe hade rakat både skägg och huvud alldels fläckigt och osymmetriskt. Det fanns flera olika sätt att tolka temat.


Här skulle det nu givetvis kommit en bildkavalkad men jag lyckades glömma telefonen på jobbet igårkväll och kameran ville jag inte ta med. Så det finns inga bilder, och tur är väl kanske det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0