Spanien

6 miljoner arbetslösa i Spanien, fler än någonsin. Det är det land där vi tänker bosätta oss; dels för att det är så lätt (!) att få jobb där. I Spanien är jag en av de där utlänningarna som kommer och tar jobben från den inhemska befolkningen. Jag försvarar mig med att jag gör en insats när jag jobbar med den skandinaviska turismen, att de gästerna hellre kommer tillbaka om de träffar personal som pratar skandinaviska (eller iallafall engelska) och bidrar till att ge dem en trevlig semester. Dessutom, varje säsong jag är där kommer iallafall vissa delar ur min familj/vänkrets ner och hälsar på, dvs nya gäster till destinationen som inte skulle kommit dit om inte jag varit där.

Och om en knapp månad åker jag ner till ett annat av Europas krisländer - Italien - för att sno en inhemsk italienares jobb...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0