Once a soldier...

Häromdagen gick jag förbi gamla I5 här i Östersund, det som nu blivit bostäder, skolor och företag. Men en gång var det Jämtlands Fältjägarregemente och i huset i mitten på bilden här nedan spenderade jag ett en gång ganska många, långa månader. Det var konstigt nog något av det bästa jag gjort - det tyckte jag säkert inte just när jag satt långt ute i skogen på någon övning och frös häcken av mig - men såhär i efterhand inser jag att det är en erfarenhet jag inte hade velat vara utan.



På tredje våningen i mittenhuset härjade Hallens kompani, och såhär såg jag ut på den tiden:





Det var dagens nostalgiska stund, nu ska jag laga Bruschettas att ta med till kvällens knytkalas! Hasta Luego amigos! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0