krångel o köer

idag åkte vi upp till santa cruz med nya bilen för att göra klart ägarbytet, vi åkte strax egter åtta för att ha mkt tid innan manu börjar jobba kl 14. efter att ha snurrat runt en stund i jakt på rätt ställe o jakt på parkering där utanför kom vi in o får reda på att det var en grej på bilen som ej var betald och den var tvungen att först betalas i en annan del av stan. ok, vi tog en taxi dit för att slippa åka vilse o slippa hitta parkering. vi kom till det nya stället för att betala men då kunde man inte betala där utan man var tvungen att betala på en bank i närheten. vi letade reda på den, köade en stund o betalade 70 euro. tillbaka på stället fick vi en kölapp o pratade med en kille som sa att det skulle ta minst två timmar o sen kunde vi åka tillbaka till det första stället där vi började alltsammans. vänta,vänta o vänta tills manu inser att han inte kommer hinna utan han måste åka hem för att hinna till jobbet. jag erbjuder mig att stanna kvar för att göra klart allt. men! för att jag ska få göra det krävs att manu skriver på ett tillstånd o det pappret finns på det första stället. yes, tillbaka dit o skriva på det o hämta bilskrället o sen skjutsade manu tillbaka mig o jag fick göra en timmes väntande själv innan jag fick pappret stämplat o kunde ta taxin tillbaka till första stället. där först kö för att betala 50 euro o sen kö för att få de slutgiltliga ägardokumenten på bilen i manus namn. PUH! men sen var det klart o jag kunde gå o shoppa, sedan sov jag gott en timme på bussen hem!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0