Kaosbak!

HIttade ett spännande recept på äppelbullar som jag skulle prova ikväll när jag skulle ha gäster! Det blev som vanligt lätt kaos när jag skulle baka....


Här hade den bara jäst hälften mot hur stor den blev tillslut, den höll på att ta över hela köket när jag tyckte att det fick vara nog!





Väl dax att baka ut insåg jag (lite i senaste laget) att jag inte hade någon kavel!! Så ja, man tar vad man haver tänkte jag och kavlade degen med en vinare.





Innan gräddning skulle dom penslas med ägg - då inser jag att jag inte har någon pensel, så det fick funka med en gaffel. När jag väl fått in dom i ugnen ser jag i receptet att jag missat den andra jäsomgången (de skulle ha jäst en timme efter att man format själva bullarna). Till de sista bullarna räckte inte heller riktigt äpplena - kan ju bero på att det blev 63 bullar istället för 40 som det stod i receptet...

Men - mot alla odds så blev dom riktigt goda och jag har bullar för låååång tid framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0