1 juli i Lignano

Hej ni fina! Alla ni som följt min blogg, jag vet att jag är supertråkig just nu men jag jobbar så mycket och har ännu inget internet hemma, men det kommer! Då blir det uppdateringar och fina bilder från Italien!
Det har hänt så mycket på sistonne, i lördags åkte jag ner till Kroatien - Umag, Porec, Pula och lämnade och hämtade gäster. På söndagen körde vi välkomstmöten, jag gjorde mitt första på egen hand. Måndag och tisdag var träfftider och service i Bibione och på onsdagen smällde det till. Jag fick min första egna buss till Venedig, 64 gäster men guidning på bussen och sedan hela stadsvandringen, väldigt spännande. Det är en riktig urladdning då man ger så mycket av sig själv för att göra turen så intressant och rolig som möjligt samt att försöka hinna prata med så många som möjligt enskilt under tiden. Venedig är så fantastiskt och det är verkligen lyxen med det här jobbet - att få åka dit en gång i veckan. Nästa onsdag har jag dessutom med mig hela familjen på turen! :)
I går så åkte vi på utflykt till Slovenien och de FANTASTISKA Postojnagrottorna, hela underbart vilken magisk underjordsvärld som finns där - de är så gigantiska och vackra att man går runt där inne hela förstummad - jag kommer skriva ett inlägg senare om endast de här grottorna som verkligen bör besökas. Efter det kollade vi in en häftig borg och ett fint slott i Trieste på italienska sidan gränsen. Hem i 45 min, hann med en dusch och sedan iväg på kvällsutflykt - Lantafton med trerätters ute på en lantgård, vi satt ute hela gänget på haciendan och åt och drack och det var så härliga gäster att det blev en fantastiskt fin kväll!
Idag är jag ledig och imorgon blir det Kroatien igen och på kvällen möter jag upp familjen som kommer och hälsar på! :)
Här får ni nån bild från Postojna, dock ej mina egna utan jag googlade fram några finare.. :)




Och så predjama borgen strax intill som ligger inbyggd i berget, superhäftig:



Och Miramareslottet i Trieste:


Miramare Castle in Trieste, Italy - Aerial view

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0