Idag älskar jag min stad

Vaknade till en klarblå himmel, strålande sol, gnistrande kritvit snö och lagoma -3 grader ute. Helt perfekt.
Jag som inte ens är en utförsåkningsnörd som många andra i den här stan blev grymt sugen på att bara strunta i allt vad skola heter och bara dra till backen.


Titt som tätt får jag läskiga bilder med vita stränder, palmer och hav från mina föräldrar som är på semester, vilket gör att man blir lite småavundsjuk och ganska sugen på värme. 
Men just idag så var jag faktiskt glad att jag var just här, i Östersund; Vinterstaden.


Nu ska vi ju dessutom utveckla Destination Östersunds marknadsplan, och då är det ju extra kul att man ser så mycket potential i sin stad. 40000 - 50000 nya bäddar planeras att byggas i Jämtland just nu och här finns den största enskilda näringen inom turism i Sverige. Spännande va!


Vad tänker ni när ni hör Östersund?

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0