Gaaaaah

Tjena hejsan!
Idag startade jag dagen med 1 h och 40 min försovning, snyggt va? Sånt som händer när man sitter uppe sent och läser om segmentering och marknadsplaner. Fick tipset av en vän att skära ner lite på min "nöjessurfing"; ex just det som jag pysslar med just nu, och istället gå och lägga mig lite tidigare.. Men det är ju svårt det där.

Ja, kom ca 20 min sent till frukostföreläsningen som jag varit så mån om att gå på att jag till och med fått våran lärare att lägga om vårat schema så att vi i klassen skulle kunna gå på den. Haha, värdelös man är. Slank in lite diskret längst bak och fick lyssnat på Marlene på Trampolin PR om hur det var att projektleda GuldGalan här i Östersund.
Dom hade alltså 1300 gäster och 1100 av dom var sittande gäster som serverades 4-rätters middag. Nobelmiddagen har 1300 sittade som serveras mat. Det var med andra ord en enorm tillställning och som en av värdinnorna på kvällen fick jag ju se på nära håll hur det hela gick till.
Därför var det extra spännande att höra om arbetet runt omkring. Event, projekt, arrangemang, oj vad roligt, exakt vad jag vill pyssla med!
Sedan hade vi föreläsning om marknadsplaner i 2 timmar och efter det ett seminarium där vi presenterade affärsideérna vi arbetat fram de sista veckorna. Jag och Therese hade tydligen den näst bästa affärsideén i klassen, det får vi väl vara nöjda med.
Direkt efter detta åkte vi iväg till Östersund/Åre flygplats där det ikväll var en träff för företagare som jobbar kring just event och turism i Östersund. Vi skriver ju en marknadsplan åt Destination Östersund just nu så vi passade på att åka dit och fick lyssna på 12 intressanta föreläsningar (korta sådana som tur var!) om vad som är på gång här; dvs sådana saker som Destination Östersund jobbar med.
Alltifrån en STCC-tävling på flygplatsen, en stadssprint med världseliten i längdåkning, matkultur-resor, osv osv, det känns att det är saker på gång här; det finns många krafter som jobbar i samma riktning.
Jämtland kommer starkt! :)



Btw har jag en kompis som just nu pluggar i Korea, känns lite sådär med tanke på vad som hände idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0