flygplansmatshemsida!


Det finns en sajt som ägnar sig helt åt flygplansmat, haha vilken idé!
Man har samlat på sig så mycket som 17 823 fotografier på flygplansmat från 549 flygbolag och allt finns samlat på följande sida:

http://www.airlinemeals.net/index.php 

Airlinemeals.net har funnits sedan 2001 och hela den här samlingen med bilder är tagna av massa olika människor när dom rest runt om i världen.
Tillsammans med bilderna berättar man även vilket flygbolag det handlar om samt vilken flysträcka maten serverats på. Dessutom skrivs detaljer som datum, biljettpris och flygplansmodell ut; samt en obligatorisk betygssättning.
Är det inte ganska roligt? Eller är det bara jag som är nördig?
Vart har ni fått eran bästa flygplansmat?


Kommentarer
Postat av: Natalyee

hallå där och tack för din kommentar. som jag nämnde så tycker jag det värsta är när hjärnan själv börjar fylla i detaljer i de tomrum som finns vid distansförhållanden. blev totalt hjärnsläpp för mig där :$ Verkar dock som att msn bråkar med oss och han varken fick mina meddelanden eller jag hans.. strular fortfarande massa ibland ser bara en av oss osv.. så typiskt :(

Tack iaf, det var gulligt av dig att skriva som du skrev :)

Max 4 månader kvar nu.. =)

2010-05-18 @ 23:13:09
URL: http://natalyee.blogg.se/
Postat av: Danne

Den sidan brukar jag snurra in på då och då, och man får sig några goda skratt såväl som några fuktiga mungipor...så näe, du är inte nördig. Eller jo, men det är jag med. ;)



Bästa flygmaten var, håll i dig, en jordgubbsyoghurt ombord på en MD80 från Spanair, mellan Palma och Madrid. Varför? Jo, för att den förtärdes inne i cockpit. Då kunde de lika gärna ha serverat mig en gammal torr glasspinne, och den hade varit lika delikat.

2010-05-20 @ 19:21:55
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/
Postat av: Danne

Åldersnoja? Det är bara början! ;)



Förr i tiden var det mycket lättare att åka med i cockpit. Farsan hade lite kontakter på just Spanair, så där satt man med både en och två gånger. På andra flygningar kunde det funka även om man frågade snällt. Eller var sinnessjuk nog att lägga 2.600:- för att flyga från Göteborg - Stockholm - Köpenhamn - Stockholm - Göteborg på en och samma dag. Då kunde man få lite perks i form av cockpitflygning. ;) Men idag är det stört omöjligt, såvida du inte jobbar på ett flygbolag. Och knappt ens då... =(

2010-05-20 @ 22:46:13
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0