har resebyråerna en framtid?

Vad tror ni om de gamla hederliga resebyråerna?
Kommer folk ì framtiden verkligen att leta reda på en resebyrå, gå in, vänta på sin tur, sätta sig ner och diskutera sin resa och sina planer med en främling som sedan sätter ihop semestern åt en?
Känns det inte som att det är ett ganska utdöende sätt att boka sin resa på? Hur många resor har ni bokat de sista åren på en resebyrå? Varje resa jag gjort de senste 5 åren har jag bokat på internet.
Så himla smidigt! Man behöver inte passa resebyråns öppetider, utan kan boka mitt i natten om man vill. Man kan surfa runt hur länge man vill och leta det billigaste alternativet och söka tips i olika resebloggar och resesajter.
Vad tror ni, i hur många år till kommer vi att ha resebyråer i Sverige?


Kommentarer
Postat av: Natalyee

Jag tror de får nischa (stavas det så? :$) sig lite mer om de ska överleva.. Ska jag boka en weekend eller ett par veckor utomlands gör jag det såklart på nätet, mest pga pris och för att jag får välja själv exakt vad jag vill ha!

Däremot skulle jag kunna tänka mig temaresor och sånt.. Bara att de är så fasligt dyra i dagsläget :S



Hmm.. de får nog klura lite om de ska klara sig längre fram.. :)

2010-03-12 @ 21:39:22
URL: http://natalyee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0