inkompetens, dålig service och höga priser - kan någon gissa vad det handlar om?

I nästan 20 år bodde jag i en liten by i Jämtland, 2 mil till Åre och 8 mil till Östersund. Vad betyder det när man ska ta sig någonstans och inte har en bil? Jo, att man är utelämnad till ett av de mest inkompetenta bolagen som existerar i Sverige. Naturligtvis syftar jag på SJ. Och nu när man är hemma och hälsar på är det samma visa när man nu försöker boka resa härifrån. En hemsida som inte laddar, som hänger sig och som helt enkelt vägrar att sammarbeta med mig. Ifall man istället skulle lyfta luren för att ringa och beställa resa - ja då har man en kvarts telefonkö att se fram emot.

Dessutom propsas det från alla håll på att vi ska åka miljövänligt, "välj tåget!", hur kan det då komma sig att det ofta blir billigare att åka bil? 
SJ har världens mest instabila prissättningssystem, ena dagen kan jag få betala 100 kr från Östersund till Stockholm, andra dagen kan samma resa plötsligt kosta 750 kronor. Vart ligger logiken i det? Är det en bra strategi för att locka kunder?
Och som jag nyss nämnde, i mitt förra inlägg så läggs nu Östersundsflyg ner, vilket betyder att ett av våra få andra alternativ här uppe att transportera oss, nu går i graven. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0