vardag även i paradiset

ja, ni vet, jag är inte bara här pâ glassig semester som vissa tror - jag har ett jobb och en vanlig vardag här nere ocksâ. jag tvättar, lagar mat och diskar även här - även om det jag gör pà sidan om det kanske är lite glassigare än vad det är hemma i östersund.. ;)
vi har hittat ett nytt favoritställe, en liten chiringuito pâ surfstranden, en liten kiosk som säljer öl för 1 euro och mojitos för 2 euros. deras terass - eller ja, ett stort träflak typ - är möblerat med typ det som fanns tillgängligt känns det som. En massa puffar och sittdynor blandat med stolar och bord i olika storlekar. Där hänger allt frân surfare, locals och lite mer "alternativa" människor till turister, barnfamiljer, och hundar.. :)
älskar sânna ställen, där alla är välkomna, bâde djur och människor och det spelar ingen roll hur gammal man är. där sitter man pâ stranden med utsikt över det skummande havet och imponerande surfare och lyssnar pâ reggae och gamla klassiker. När det blir kväll och mörkret sänker sig sâ tänder dom lyktor och facklor och det blir en härlig, mysig stämning.
neej ni, nu ska jag sjunka ner i Guillous Coq Rouge, en gammal favorit som jag är riktigt glad att jag tog med hit!
Godnatt, saknar er Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0