vandring i 35 grader...

Yees, idag var det äntligen dax att göra vandringen som jag längtat efter att fâ göra ända sen jag gjorde min första säsong här nere. El barranco de Masca - Mascaravinen.
Vi var fem stycken i vâran bil och fyra i den andra, och vi drog härifràn vid halv tio i morse. Bil till Los Gigantes, där lämnade vi bilarna och âkte taxi hela vägen upp till Masca och där började sedan vandringen. Jag har hört folk som har vandrat pâ 1,15 h och de som har vandrat pâ 4 h, sâ vi visste inte riktigt vad som väntade oss.
Ravinen är väldigt väldigt häftig iaf, enormt höga bergsväggar pâ bâda sidor och emmellanàt riktigt grönt och vackert. Man ser spâr efter det som är höga vattenfall under vintertid, dâ det är lite regningare och finns lite mer vatten än nu under den torra varma sommaren.
vi hade med oss mina tvâ svenska arbetskompisar som inte sett nâgot annat än Las Americas sâ tror dom tyckte det va riktigt kul att komma ut och och se lite mer av ön.
Iaf sâ tog det ca 2,5 - 3 h för oss ner genom ravinen - i en nästan dödlig hetta och utan särskilt mânga pauser. När vi tillslut nâdde havet som ju var mâlet för vandringen var det bara till att slänga av sig kläderna och kasta sig i vattnet. Fantastiskt skönt. Den bultande huvudvärken som kommit pga värmen släppte ganska snabbt. Vi käkade medhavd lunch pâ stranden och sen fick vi vänta ungerfär en timme pâ bâttaxin som kom och hämtade oss där pâ stranden och tog oss ner till Los Gigantes igen där ju bilen stod och väntade pâ oss.
Nu blir det inget mer gjort idag kan jag säga - mat och sova är det enda jag kan tänka pâ just nu.
puss och hej, imorrn jobb kl 08.00... slut pà ledighet för denna gâng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0