bränd

Idag har vi 35 grader och kraftig Calima pâ Tenerife, och som gammal Tenerife-veteran borde jag väl veta att det är dâ man mâste vara lite extra försiktigt... hurm... lite lätt överröd rygg blev iaf resultatet av dagens strandbesök.
Pâ mândag eftermiddag ska nog jag och Heidi âka upp pâ norra, en sväng pâ Ikea och upp till Puerto de la Cruz och käka middag samt promenera lite i den supermysiga staden. Blir toppen!
Har fâtt reda pâ att dansk/kinesen som jag skrev om tidigare, som hade enorma problem att förstâ hur dörren fungerade, egentligen kommer frân Grönland! Han har rest ända frân Grönland hit! Han är sâ himla söt, typ 1,40 lâng och inte den lättaste att kommunicera med, men som sagt, sâ gullig liten gubbe!

Känns som att jag nästan mâste ha nâgon dramatisk historia i varje blogginlägg sâ fâr väl nämna lite snabbt att igâr drog en helikopter upp ett lik ur havet utanför hamnen i Las Americas. Hoppas det inte ligger fler sânna där, trist att krocka med ett när man är ute och simmar. Ne, förlât, det är ensamheten här i receptionen som gör att jag skriver sânna äckliga saker.. :P

Nu ska jag kolla pâ fotboll och knapra pâ kalla bläckfiskringar.

Kommentarer
Postat av: Danne

Hey, don't mention it...jag sitter som sagt i samma sits, och har gjort det sen nån gång före jul. Så jag vet precis hur liten du känner dig, även om du vet att allt är lugnt. Jag vet. Men som sagt, ta det bara lugnt och skulle det vara värre så skulle du redan vara hemma.



Vad det gäller att dra upp lik ur vattnet...been there, done that. Och ja, du vill inte krocka med en sån när du är ute och simmar. Även om jag får erkänna att det är lite fascinerande. ;) Är jag sjuk?



Fortsätt ånjuta den sköna helgen, och lägg skumpan på kyling till imorrn!

2010-07-11 @ 00:12:42
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0