You spin me round

"Hur kan man lova alla gästerna på ett hotell perfekt havsutsikt"?
Den frågan började två engelska arkitekter fundera på, och skämtade om att för att få till det måste hotellet snurra!

Så började historien om det roterande hotellet i Split, Kroatien som byggs just nu.
Hotellet kommer att snurra 1,3 varv per dygn, vilket betyder att om du har fin havsutsikt kl 16.00 ena dagen så kan du räkna med exakt samma utsikt kl 10.00 dagen efter!
Det ska inte bli något jättelikt hotell, utan bara ca 50 rum och det hela beräknas stå klart år 2012.
Så om du tröttnat på att komma till hotellet och inse att du har utsikt mot en byggarbetsplats eller kanske till och med ser rakt in i en betongvägg, så kanske det här nya snurrande hotellet kan vara nåt för dig! :)


(Bild lånad från aftonbladet.se)


Kommentarer
Postat av: Matilde

helt värdelös flygplats är det!

Bolivia är .. fint. Det måste jag trots allt säga. Jag bor här därför att min far boliviansk. Men i maj så flyttar jag tillbaka till Sverige :)

Men jo, det är helt annorlunda att bo här, mitt i Sydamerika i en stökig storstad där kultur och tradition lever så starkt. Det är som en annan värld ibland känns det som!



2010-02-18 @ 18:53:14
URL: http://matildeimani.blogg.se/
Postat av: ef.

ja visst är det typiskt! svider en hel del när man inte bara köpte/beställde den från början.. :p

och ja, hunden är hur go som helst:))

tack så mycket för kommentaren, vilken härlig blogg du har!

2010-02-18 @ 19:06:05
URL: http://eerajcaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv; Ja... Men säkerheten på störtloppet igår var ju för jävligt också. Det saknades skyddsnät vid vissa kurvor, sedan hoppet där Anja föll... och den där puckeln vid mål som Gisin (om jag minns rätt) hoppade över liggandes... Nej, skandalerna avlöser varandra...

2010-02-18 @ 20:57:42
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ojdå...men inger för den bakfulla turisten kanske ;P

2010-02-19 @ 10:30:13
URL: http://redhotbloodedwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0