Nakenkamera

 

Nakenkameran kommer närmare och närmare, nu införs den på Kastrups flygplats i Köpenhamn!

Många tror att det betyder att det bara är en tidsfråga tills vi måste passera en nakenkamera även på de svenska flygplatserna..
För egen del spelar det inte så stor roll känner jag. Jag har inget att dölja och jag har inga konstiga saker under kläderna att skämmas över, inga intimpiercings eller silikoninlägg.
Men jag kan förstå att många tycker att de känns obehagligt att både bröst och könsorgan syns i kameran..

Vad tycker ni? Är det ok att scanna oss in på bara kroppen i jakt på terrorister? Eller är det helt enkelt för integritetskränkande?



                   


Kommentarer
Postat av: Miss Lisa

Suss, den här bilden...är den "på riktigt", eller är det något slags skräckexempel på vad som kan smita förbi tullen om man -inte- använder nakenkameran?



Appropå diskussionen om kränkande eller inte är jag av den sorten att jag tycker säkerhet ska gå framför allt. Ja, vissa människor tycker det är en höjdare med silikoninlägg, piercingar över hela kroppen osv, så varför skulle de helt plötsligt skämmas över att de har dem? Och varför i allsin dar tycka att en kort stunds skämmighet ska väga så tungt att vi inte vill tillåta användning av nakenkameror, när istället motsatsen att -inte- använda dessa är så mycket mer skrämmande? Hellre rodnar jag ikapp med mig själv i 10 minuter än släpper igenom fler flygbombare. Tycker det valet är ganska lätt.

2010-02-16 @ 09:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0