saltmannen

Hahaha måste tipsa er om världens just nu bästa humörhöjare! Det här är en sida som har räddat min studiegrupp från kollaps de sista dagarna. Jag hade dessutom ett telefonsamtal med Tessen i natt där vi satt i varsin ände och läste saltmannen.se på våra datorer och läste upp olika grejer och dog av skratt båda två.

För er som inte vet vad saltmannen.se är för sida så får jag förstås förklara att det handlar om felhörda låttexter. Alla som insett att de någon gång sjungit något helt galet i någon låt eller skrattat åt någon annan som sjungit något konstigt har lagt in dessa historier här.

Det här saltmannen.se-behovet som plötsligt uppstått hos oss tog förstås sin början i att jag erkände att jag alltid sjungit "lusse lelle, lusse lelle, älvan äter före jul" istället för "lusse lelle, lusse lelle, elva nätter före jul".
Men de ni hittar på saltmannen.se är mycket bättre än så! :)

Två exempel:

Artist: Lasse Berghagen

Riktiga texten var:
Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn

Men jag sjöng:
Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var afghan


Artist: Traditionell

Riktiga texten var:
Staffan var en stalledräng,
vi tackom nu så gärna.

Men jag sjöng:
Staffan var en stalledräng,
med taco i sin hjärna

Vill ni hitta fler sådana här godingar så är adressen www.saltmannen.se (finns även som bok!!)

                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0