Längtan..

.. det finns en stad i världen som jag verkligen, verkligen kan längta riktigt ordentligt tillbaka till ibland. Jag kan nästan "känna" staden, dvs jag kan känna lukter, höra ljud, känna "atmosfären" av, fastän jag är flera hundra mil bort.
För dom som känner mig vet ni att jag pratar om Paris. Staden som har allt enligt mig och jag har spenderat några fantastiska semestrar där.
Idag utlöstes längtan av att jag såg på expressens web tv att Paris hade drabbats av det värsta snöfallet sedan -87, och filmsnutten som visades från Paris fick mig genast att vilja åka dit - trots snökaos...
Vore det inte underbart att åka till Paris i jultider? Julmarknad, skyltning, julklappsshopping...

Har ni någon sådan plats i världen, som ni dras till och längtar till när ni inte är där?

Här kommer några bilder på den (enligt mig) vackraste staden i världen:












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0