vulcano

Hela 15 000 engelska turister ska tydligen vara "strandsatta" utomlands någonstans pga flygindustrins vulkan-kris. Premiärminister Gordon Brown tänker undsätta sin landsmän och skickar nu iväg tre fartyg ur brittiska flottan för att hämta hem de engelska turisterna, allra flest från Spanien.

I övrigt känns det som att askan borde kunna börja dra vidare nu va.. Såg en facebook-grupp som tyckte att vi alla skulle ta de blåsverktyg vi har tillgängliga och gå ut och blåsa bort askan...
Vad tror ni kommer hända? Jag menar sist den här vulkanen hade utbrott så låg det aska kvar i luften i ett år efter utbrottet...



En vacker snöklädd Teide på Teneriffa vintern 2008. Den vulkan som är Spaniens allra högsta berg!

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Nej, jag vet att det är en lista från DN. Men tyckte bara att den var väldigt märklig när Georgien bara är det landet som vi besöker mindre än Bratislava. Jag skulle rekommendera att åka till Bratislava, mycket fin stad! Ska du ut och resa något i sommar?



Klart jag har en rolig blogg. Händer massor med spännande saker och denna vecka har jag ett nytt projekt i skolan som jag jobbar med. Vad gör du om dagarna då?

Kram

2010-04-20 @ 06:24:20
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Natalyee

Halloj! =))

Yes, han är intervjuad, nu har jag fått hem lite papper som ska fyllas i! Scary :D



Hur är allt med dig då? Som sagt väldigt trevligt att du är tillbaka! =)

Hur gick den där intervjun du pratade om? =)



KRam!

2010-04-21 @ 21:44:18
URL: http://natalyee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0