Bästa feststäderna!

Efter en kall och blåsig men ändå rätt trevlig dag i Åre så börjar jag längta till sommaren då jag ska iväg till värmen. Just när jag sitter och funderar på det hittar jag en lista som jag tycker var ganska passande:

Resesajten Zoover har röstat fram de bästa feststäderna i Europa, och det blev lite otippade namn högst upp i listan. Bland topp fem återfinner vi bland annat Krakow och Wien, två städer som man kanske inte förknippar i första hand med party..
Den segertippade vinnaren Ibiza hamnade på andraplatsen, tack vare sitt fantastiska nattliv och trendiga klubbar. Dock är det alldeles för dyrt där tycker dom som har röstat.
En favorit som hamnade högt upp är den spanska studentstaden Salamanca som sägs ha ett väldigt livligt nattliv och enormt bra stämning. Studentstaden blir upplyst varje kväll på ett läckert sätt och det finns många bra restauranger och pubar som håller låga och bra priser.

Av de Europeiska huvudstäderna hittar vi bara tre stycken på listan, de är Paris, Wien och Tallin. En skidort halkade in på listan också, nämligen Flachau i Österrike, mycket tack vare sin afterski. 

Finns det någon som har några synpunkter på detta, har ni några andra favorit-fest-städer i Europa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0