âââh Hoffmaestro....

Kalla mig blödig eller töntig eller vad ni vill, men jag började nästan grâta alldeles nyss när jag läste ÖP:s recension av Hoffmaestro & Chraa´s spelning pâ Storsjöyran i helgen.
Jag visste det, jag VISSTE att den skulle vara helt fantastiskt underbar och att jag hade älskat varje sekund av det.

"Och publikhavet är massivt. För första gången denna Storsjöyra är Badhusparken full, full av människor, liv, dans och pubertalt fotbollsskrän. När så det elva man starka bandet Hoffmaestro & Chraa drar igång konserten med toksvängiga ”Seize the day” dansas det ända bak till rullstolsrampen. När hela publiken hoppar och viftar med armarna högt i luften reser sig ett och annat hårstrå även på den svårmodigaste popskribent.

Och en sak är säker. Hoffmaestro & Chraa är inte ett band som ska förstås, det ska kännas. De är heller inte ett band som man ställer sig och slölyssnar på i utkanten av publiken. Man går dit med själ och hjärta och ställer sig mitt i folkhavet. Och där och då, under de snabba balkanlåtarna med textrader som ”na-na-na-na-na” är Hoffmaestro & Chraa nästintill oslagbara. De vrider upp feststämningen till max och alla som ger sig hän i mitten av publiken får sig en oförglömlig spelning.

Och visst var det kul att musikfestivalen Storsjöyran till slut fick en spelning präglad av både yra och fest?"

Lânade en del av ÖP:s recension, den som nästan fick mig att börja grina här där jag sitter i min ensamhet i receptionen.. Visst lâter det heeeelt fantastiskt? En sommarkväll i Badhusparken, med dina bästa vänner och Hoffmaestro som ger järnet pâ scenen; nästa âr, nästa âr dâ jäklar..


Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha det är som Triss, plötsligt händer det=)

Du skulle ha varit här. Yran var awesome! Det var jag och Emma som stod borta vid rullstolsrampen och rockade loss hehe=)

Ska göra mitt bästa att försöka fortsätta med min plötsliga produktivitet:) Hoppas det är underbart med dig! Det verkar så himla härligt där du är!

Kraaaam!

2010-08-02 @ 15:36:59
URL: http://tabularasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0