Alltså den där karnevalen...

Tänk på ordet folkfest. Vad betyder det för dig? Vilka olika ingridienser krävs för att skapa en riktig hejdundrande folkfest? Ta nu alla dom delarna och gångra dem med typ 10 000 - och voilà - du får karnevalen i Santa Cruz på Teneriffa! 10 dagar av fest för stora och små, med parader, utklädningar, mat, dryck, musik, uppträdanden, dans, galenskap och mycket mycket mer!


Fisken på bilden är Sardinen som bränns upp på sardinbegravningen, en av de klassiska sista kvällarna på karnevalen.

På bilden här nedanför ser ni det lilla gänget jag åkte upp med min första kväll - (Sardinbegravningen var den andra men då hade jag bara en lila peruk som utklädnad och inget roligare än så!) En vattenmelon, en Slash, en pizza och så jag som ninja där på hörnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0