Spanskan...

 
 
Trots att det är det språk jag numer omges av och pratar varje dag så kan jag ibland slås av hur vackert, starkt och passionerat det är. Denna känsla får jag bland annat av att lyssna på fantastiska spanska låtar, som tex. i stort sett allt av den världsberömde Colombianen Juanes, mina stora favoriter Maná från Mexico och Melendi från spanska fastlandet.
 
 
 
 
 
 
Oj jag skulle nog kunna fortsätta länge att radda upp fantastiska spansktalande musiker/grupper, El Arrebato,
Alejandro Sanz, Bustamante och en tjej också förresten, här är Cal y Arena med Merche:
 
Så, för er som vill leta er utanför den engelskspråkiga musikvärlden och börja botanisera i den gigantiska spanska musiken; här har ni några tips vart ni kan börja iallafall :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0