Möt våren i Barcelona

Det handlar ju nästan uteslutande om Teneriffa i min blogg nuföritden (av förklarliga skäl..) men idag tänkte jag bjussa på bilder från ett annat spanskt resemål, nämligen den populära weekend-staden Barcelona. Det börjar ju bli dags att planera vårweekenden, och att möta våren i Barcelona är inte helt fel. Följande bilder togs i början av april för några år sedan;
 
 
Eftersom vi flög med Ryanair så landade vi i Girona som ligger 10 mil utanför Barca, men det går direktbussar så alternativet känns ändå hyffsat smidigt. För er som vill utforska lilla mysiga Girona innan ni beger er till storstaden Barcelona så kan ni få lite inspiration i detta expressenreportage .
 
 
 
 
 
 
 
Vi promenerade mycket men åkte även en hel del buss, då vi valde att köpa ett tvådagarspass på hop-on hop-off bussarna som går runt hela stan hela dagarna. Med det kunde vi smidigt (och med information i öronen) åka runt och se allt, kliva av där vi ville och sedan ta fortsätta med nästa buss som passerade. Perfekt för oss som ville turista ordentligt! Här är hela gänget på bussen:
 
 
Utöver bussåkande handlade resan förstås även en hel del om mat och dryck och vi provade spanska klassisker som paella och tapas och besökte förstås även den världsberömda matmarknaden La Boquería i centrala Barcelona.
 
 
 
 
 
Sedan hann vi förstås med lite obligatoriska sevärdheter som Sagrada Familia, Parc Güell och Camp Nou. 
 
Vi körde en "budgetvariant" på vår resa och flög som sagt med Ryanair från Skavsta och bodde billigt i privat lägenhet. Vi hade grym tur med lägenheten som visade sig ligga riktigt centralt och bra vilket gjorde det väldigt lättsamt att utforska staden.
Men det allra bästa med resan var nog egentligen att få spendera kvalitetstid med tre av mina största favoriter och bara chilla, umgås och ha roligt i en vacker, vårig stad. <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tessen

Härliga tider, som jag hoppas kommer igen.
Det här gjorde min dag ( eller jag menar natt då jag är vaken med lilla John) kram

Svar: Tack för kommentarer, alltid kul att se att du är inne å läser.. :) Kram o ta hand om dig!
caminandoporlavida

2014-03-08 @ 04:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0