Karnevalen i Santa Cruz

Jag har ju inte nämnt knappt någonting om karnevalen i år! Världens näst största karneval går ju av stapeln här på Teneriffa (i huvudstaden Santa Cruz) varje år, och den sista avslutande dagen var igår. Vi var där i måndags kväll i ett stort gäng utklädda till allt möjligt. Jag var ganska opeppad och bestämde mig inte förrän samma dag för att hänga på och hann inte köpa några nya utklädningskläder. Då var det tur att jag hade fjolårets giraffdränkt instuvad längst bak i garderoben. Så den fick liv igen för en kväll, dock saknade den sin kompis från förra karnevalen (Rebecka!!) Här kommer lite suddiga bilder från natten i Santa Cruz!



Om det inte syns så är Manu utklädd till Slash och jag hann inte hoppa i dräkten innan kortet togs













Det var ett bildsvep från Carnaveles 2014! Sista bilden visar min vän Debbie med en guldfisk som hennes kille vann på ett lotteri. Tyvärr har de levande fiskar som priser, inte helt ok tycker jag... Den här hamnade dock hos rätt personer som genst började planera för att köpa ett akvarium och som faktiskt dansade sig igenom natten med ett fast grepp om fisken och kom hem med den välbehållen. Att de sedan gick och la sig och lämnade locket avlagt så att fisken under natten hoppade ur sin burk och landade på bordet där den sakta avled är en annan historia...

Kommentarer
Postat av: Mia

Men nää, fy fan vad hemskt :(

2014-03-09 @ 19:25:23
Postat av: Tess

Tycker att du ska ta bilden med dräkten nästa gång du skickar in en arbetsansökan. Den visar på att du är en ödmjuk människa som är smart o värnar om djur och natur (för det var väl ingen riktig giraff som du flått o krängt på dig? Då borde di låta bli isf😜)
//Tess

2014-03-10 @ 08:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0