Älskade Sverige

Nu kommer tillslut lite bilder från mitt härliga Sverigebesök! Systeryster tog examen från universitetet i Malmö och jag dök upp som gubben i lådan direkt från Teneriffa och överraskade! Jag fick knappt fyra dagars Sverigesemester men jag måste säga att jag hann med en hel del!





















En sak jag kan sakna från Sverige är de stora ytorna - hemma i Norrland har vi en gigantisk skog direkt utanför dörren och nära till fjällen där du kan gå mil efter mil utan att träffa en enda människa. Där kan man andas frisk luft, vara själv och njuta av naturen. I Malmö har de inte direkt några gigantiska skogar men de har några fantastiskt fina och stora parker, perfekt för promenader och picknickar. Här har vi visserligen skog uppe på norra sidan av ön och vi har stora ytor uppe runt vulkanen Teide. Men att behöva sätta sig i bil och köra en timme för att nå sin skog/park/naturupplevelse förtar lite av känslan.

Tack till alla inblandade i mitt Sverigebesök, hoppas det inte dröjer alltför lång tid tills vi ses nästa gång ♥



Kommentarer
Postat av: Mia

Saknar dig syster yster!!!

2014-06-19 @ 16:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0