Ljus

Idag funderade jag lite över vad det är som gör att många väljer att bo här nere istället för hemma i trygga, rika, säkra, väl fungerande Sverige. Svaret är ju givetvis värmen men kanske nog så mycket ljuset. Att det mitt i vintern är ljust från halv åtta på morgonen till kl sju på kvällen istället för endast några timmar mitt på dagen; det gör livet lättare att leva. Att ha ett härligt ljusinsläpp från en stor terass är också ett stort plus!



Vi vet att vår lägenhet nog är i dyraste laget för oss två, men vi kommer att få väldigt, väldigt svårt att hitta något bättre än denna och det kommer att vara med sorg i hjärtat vi flyttar härifrån den dagen vi hittar något billigare.

Nu ska jag sätta mig på balkongen och njuta av de sista minuterna av solnedgången. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0