Tunga besked

 
Det finns en sak som är oundviklig när man jobbar på sjukhus, och det är att ibland tvingas ge riktigt jobbiga besked. Idag var första gången för mig, och det var väldigt tungt.
En patient som var pigg och satt i soffan med sin man när jag träffade henne i förrgår hade blivit så dålig under natten till idag att hon nog inte kommer att vakna upp igen. Att leverera det beskedet till mannen och systern var tungt.
 
Att jobba som sjukhustolk innebär att det är du som ger de jobbiga nyheterna till patienterna och de anhöriga. Det är inte läkaren de hör det ifrån för de förstår inte vad han säger. Kanske anar de vad han säger när han står där och informerar dig på spanska - kanske anar de något av hans ansiktsuttryck och tonfall - men det är av dig de får det sista hoppet släckt.
 
                                   
 
Nu ska jag och min man åka till Los Abrigos och äta fisk med vänner och tänka på något helt annat än sjukhus, hjärnblödningar och död.....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0