Teneriffa i bilder

Gokväll på er där hemma (och borta)! Jag har en lugn söndagskväll för mig själv och förlorade mig en stund i gamla bilder. Jag har tagit sådana mängder med bilder här på min ö under de här åren (första gången jag åkte hit och jobbade var hösten 2005), så jag tänkte ge er en riktigt kompott med bilder tagna lite runtomkring på Teneriffa.
 
 
En snöklädd Teide, toppen ligger på 3718 möh och framför allt i januari och februari ser toppen ofta ut såhär!
 
 
En lite sned solnedgångsbild från Playa Las Vistas med utsikt över närmaste grannön La Gomera
 
 
Hotell,- teater,- kongress- och restaurangområdet Mare Nostrum i Playa Las Americas
 
 
Norra kusten, längst upp på östra spetsen, bjuder på fantastisk, dramatisk natur. Här nära Playa Benijo
 
 
Teide igen - denna gång utan snö och med en del av det fantastiska lavalandskapet och pinjeträden
 
 
Canarias nationalblomma - Strelitzan
 
 
Los Cristianos fångat från båten till La Gomera
 
 
En av mina stora favoriter - lilla byn Masca
 
 
La Orotavadalen med bland annat universitetsstaden La Laguna
 
 
Mimosan blommar från februari till april
 
 
Den enda vita stranden på norra delen - vackra Playa las Teresitas
 
 
Är vi i Alperna eller på Teneriffa? Liten lokal restaurang precis nedanför Teides topp
 
 
Konsert med Carlos Vives under karnevalen i Santa Cruz
 
 
Underbara Puerto de la Cruz; det var faktiskt där turismen på ön började en gång i tiden!
 
 
En liten promenadgata kantat av restauranger i huvudstaden Santa Cruz (ca 250 000 invånare)
 
 
Och slutligen - en ledig kväll spenderas bäst i solnedgången med vännerna på en av öns alla stränder...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0