Habana de Cuba

Ja! Jag vet att jag har skrivit om Kubas huvudstad Havanna förr, men den staden förtjänar minst ett inlägg till, så här kommer det ännui ett bildregn från min resa i november!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Havanna - eller San Cristóbal de la Habana som staden egetligen heter - har strax över två miljoner invånare och gamla delen av Havanna togs upp på UNESCO:s världsarvslista 1982. För mig var det en fantastisk upplevelse att äntligen få se staden som jag drömt om så länge. I Havanna känner man landets historia genomsyra hela staden, och i varje kvarter, varje gathörn, finns något nytt att häpnas och förundras över. Jag hoppas att jag fick med lite av känslan av Havanna på mina bilder, för jag vill så gärna dela med mig av lite av magin till er som ännu inte haft nöjet att besöka staden.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0