Sommaren 2013

Nu är den slut, den där sommaren... Då tar vi väl en sammanfattning av vad sommaren här i Lignano, Italien, inneburit och bjudit på för min del!


Emanuele, min kärlek, anledningen att jag överhuvudtaget bor här i Italien


Mycket god mat! Både hemlagat och en del trevliga resturangbesök, vi har satsat mer på kvalitet än kvantitet i den frågan i år. Bilden är våran spagetti vongole från igårkväll, hemmalagad av Manu himself


Syster, vilken tur att du förälskade dig i Angus för några år sedan och sedan dess alltid finns vid min sida här i Lignano. Vore mycket tråkigare utan dig


Aperitivo, den obligatoriska drinken före maten. Ett mycket uppskattat inslag i den italienska vardagen. En aperitivo får för min del gärna vara ett glas prosecco eller en spriz bianco (vitt vin, bubbelvatten, is och en citronskiva)


Glass i stora (eller snarare enorma, gigantiska) lass! Två hela somrar med glass och jag gillar fortfarande glass... Det måste ju var ett bra betyg till Gelateria Slurp. I år har jag ju till och med gjort glassen själv! Jag är numer gelataia (glassmakerska) ! Det ni!


Utflykter och aktiviteter, tyvärr inte den största punkten under denna sommaren, men på min lediga dag har vi iallafall försökt hitta på något. Denna turen på tandemcykel var tex mycket trevlig.


En enda konsert blev det i sommar, man brukar hinna se lite fler uppträdanden än så. Här i Lignano händer det dessutom ganska mycket på den fronten. Men men, det blev iallafall David Guetta tillsammans med tusentals italienare


Galna upptåg: ja... umgås man dagligen med det här stora gänget med haltokiga italienare får man vara med om lite av varje. Här ett spontanbad i en fontän en sen kväll i Lignano centrum


Venedig, kära, älskade Venedig. Två turer blev det dit som guide i år med stora trevliga skandinaviska grupper


Cykeln. Kanske det viktigaste av allt. Utan den överlever du inte i Lignano, denna avlånga stad. Många km har vi rullat tillsammans varje dag, denna gamla skrothög och jag


Havet och stranden. Ja, även om jag inte sett mycket av dem i år så finns de ständigt där, alltid närvarande. Och det är ju runt stranden allt kretsar i Lignano, tack vare de 7 km bred strand som alla hundratusentals turisterna kommer varje sommar

Men nu väntar nya äventyr runt hörnet!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0