Apfelstrudel och sachertårta

I övermorgon hoppar jag o syrran på en buss som tar oss upp till Villach i Österrike och där byter vi till ett tåg som transporterar oss till Wien. Resan tar ca 6 timmar härifrån vilket känns så fantastiskt och märkligt på samma gång. På bara 6 timmar kommer vi hela vägen upp till Wien. Lignano är verkligen en strategiskt bra utgångspunkt på så vis, 1 timme till Slovenien, 1,5 till Krotien, 3 till Milano osv.
I Wien möter jag och syrran upp våra föräldrar som kommer ner för att, tillsammans med oss, utforska Wien i fyra dagar. Dessutom blir det nog en dagstur till Slovakiens huvudstad Bratislava som ligger endast en timme bort (allt är så nära!).



Jag ser mycket fram emot att besöka de gamla anrika konditorier som Wien är känt för. Till exempel min pojkvän fick åka dit på studiebesök när han utbildade sig till bagare här i Italien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0