Strandbilder





Lovade ju bilder på de fantastiska stränderna i Manuel Antonios nationalpark och eftersom jag förstår att ni suttit som på nålar och väntat på dessa bilder kommer här två stycken :) Ja, det blir bara två bilder idag för internet här är ruskigt segt.

Ja, vart befinner vi oss då? Jo efter ett dygns stopp i Dominical som visade sig vara rätt dött och dessutom regnigt så ställde vi om våra planer och åkte söderut. Så efter att ha frågat fem olika personer om vägen till Pavones och fått lika många olika svar så hoppade vi så på bussen kl 04.45 (!) i morse. För er som känner mig så måste ni tro att jag blivit en annan människa här, morgontidig och jag vågar dessutom fota leguanerna!!!
Iallafall, fyra timmars buss till Rio Claro, därefter en halvtimme till Golfito (där vi rusade för att hinna ta ut pengar i en bankomat eftersom vi fick reda på att det inte finns sådana i Pavones). Svettiga som tusan hann vi på håret med sista bussen ut hit. Resan var ca 50 km lång men tog 2,5 timme... Säger kanske liiiite om skicket på vägen (och bussen). Pyttesmal grovgrusig väg med kurvor och backar och extremt smala små träbroar utan räcken, typ så såg vägen ut. De där dödssmala broarna skulle jag aldrig gett mig ut på ens med bil själv, knappt med cykel ärligt talat, men våran busschaufför skumpade glatt över dem med fullstor buss. Puuuuh! Pavones är jättefint iallafall så vi får säga mödan värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0