internationellt

Jag kan inte låta bli att kolla bilarnas registreringsskyltar när jag är ute på stan för här kan man verkligen se bilar både här och därifrån. I fjol såg jag en bil i Lignano som kom från Kanada! Vilken resa de måste ha gjort! Efter italienska bilar finns det överlägset mest från Österrike och Tyskland. Därefter kommer Tjeckien, Slovakien, Ungern (har ökat ordentligt i år), Slovenien och Schweiz. Lite färre men ändå en hel del ser vi från Frankrike, Holland,Polen, Danmark, Sverige och Belgien. Dessutom ses då och då en Ryss, Ukrainare, Rumän och Bulgar.
Lignano är med andra ord ytterst internationellt! Det märks även på jobbet då ibland det enda språk som räcker till är teckenspråk!



Och med det avslutar jag helt omotiverat med en bild på vårat middagsbord från i gårkväll. För en gångs skull åt vi middag tillsammans alla fyra. Har jag förresten nämt att vi bor med två veganer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0