Puerto de la Cruz

Den lediga måndagen spenderades i härliga Puerto de la Cruz, verkligen en supermysig småstad som har det mesta. Massor med gulliga små torg med vackra plantage, fantastiska havsswimmingpooler, trevliga butiker och kafeer fulla med godsaker. 
Därtill kullerstensgator, palmer, blommor och ett skummande hav som alltid känns närvarande. Jag har alltid sagt det, om jag ska bosätta mig på den här ön så blir det i Puerto de la Cruz, eller iallafall någonstans uppe på norra delen. Den är så vacker och får mig att må så bra. Fler bilder utlovas bara jag får lite ordning på saker och ting (läs:blogg.se:s app gör mig galen för den funkar ALDRIG!)
 

Kommentarer
Postat av: EVA J

INTRESSANT ATT HØRA LITE OM TENERIFFA, LURAR PÅ ATT ÅKA DIT I MARS. FINNER INGEN INFORMATION OM HAVS SWIMMINGPOLER, VAD KOSTAR DET OCH VAR FINNS DE?
MVH EVA

Svar: Hej Eva! Kul att du gillar att läsa lite om min ö! :) De mest kända havssvimmingpoolerna finns uppe på norra sidan av ön, i Puerto de la Cruz. Men finns även nån mindre varianter i tex Los Gigantes. Här på södra behövs de inte för här har vi så fina stränder! :) Ha det bra och hoppas det blir en resa hit för dig!
caminandoporlavida

2015-02-12 @ 01:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0