2013

Med en enda dag kvar av 2013 är det väl dags att börja försöka sammanfatta det här året! Det har som vanligt handlat mycket om resor, nya resmål för mig i år var Österrike, Costa Rica, Panama, Mexico och Kuba och sen har jag även hunnit hem till Sverige i två omgångar.

Så här började 2013:



Jag firade in det nya året med mina föräldrar som var på besök, samt med Manu och vänner hemma på Las Viñas.





Jag o mamsen o pappsen hann med besök på Jungle Park, på Teide och lite andra turer och utflykter!





Emma och Markus kom ner en vecka och hälsade på mig och Rebecka; mycket trevligt! :)





I April sa vi adjö till Teneriffa och alla vänner och jag åkte hem till Sverige med ett första stopp i Skåne hos släkten:



Sedan hann jag med att fira Valborg hemma i Åre med föräldrarna och hann umgås med vännerna i Östersund. Å jag älskar att åka hem ibland!









I mitten på maj vinkade jag hejdå till Sverige och åkte ner till Italien, Lignano, och började jobba.





I juni kom även syrran ner och det blev en varm sommar med mycket jobb, glass och en och annan utflykt, bland annat till Kroatien.





Dessutom extraknäckte jag som Venedigguide några onsdagar och så var vi på David Guetta!





I september var det slut på Italiensäsongen och det bar upp mot Österrike med syrran. Insåg att vi har världens mest olycksdrabbade föräldrar men även världens coolaste då de tog sig samman efter bombhot på flygplatsen i Trondheim, åkte hem och bokade en ny resa och flög från Stockholm dagen efter. Respekt! Det blev några intensiva dagar i Wien och Bratislava och ett av de häftigaste minnena är konserten i Musikverein:











Hejdå schönbrunn, Stephansdom och sachertårta sa vi och åkte till Sverige. Jag hann med Gävle, Hudik, Järpen, Kolåsen och Östersund på knappa två veckor, underbart!





Sedan gav jag och Manu oss ut på långresa i Centralamerika och sedan åkte vi tillbaka till Teneriffa, där året började. Cirkeln är sluten och resten av årssammanfattningen kommer en annan dag! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0