Restaurangbesök

Igårkväll tog jag och Manu samt hans kusin Fabio (som bor på Sicilien men är här och hälsar på nu) bussen (!) till längst ut i Lignano Sabbiadoro. Här cyklar man ju egentligen överallt hela tiden, men för er som läst förra inlägget vet ni ju att Manu har lite problem med sin cykel.
Iallafall; längst ut i Sabbiadoro ligger ju hamnen och där finns flera trevliga fisk,-och skaldjursreatauranger. Vi besökte den där våran vän Lisa jobbar och fick ordentligt med mat!!



Manu och Fabio med varsin gigantisk tallrik med skaldjurspasta



Jag åt faktiskt bara en antipasto, men ni ser ju själva hur stor den var så det räckte gott åt mig!

Sedan gick jag och Manu en sväng på Luna Park (tivolit) och provade vår styrka på boxningsbollen samt med den stora hammaren som man ska slå på en grej (haha någob som fattar vad jag menar?) Minns att jag alltid varit fascinerad av att veta hur hårt jag kunde slå den där hammaren, när jag var liten och var på tivoli var det jag (liten, blond tjej) och dom stora muskliga grabbarna som stod och hamrade för att försöka skicka upp mätaren så högt som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0