Fullständig frihet

Tror jag skulle må bra av en vecka i fjällen, och då menar jag inte i en lyxig stuga i Åre med 40 kanaler på TV:n, internet och en matbutik runt hörnet, utan jag menar riktigt, riktigt ute på fjället. Jag minns några fantastiska semestrar i Härjedalsfjällen, långt ute i ingenstans, bara vännerna, ett tält och några fiskespön. Inga telefoner eller tv och absolut inget internet. UNDERBART! Där kunde jag slappna av på ett sätt som jag aldrig kunnat slappna av någon annanstans. Där var vi helt utelämnade till naturen, till varandra och kunde inget annat än att bara vara.



Det sägs ju att det är just den typen av upplevelse som är framtidens turism, att folk vill åka iväg och släppa allt vad mediebrus och ständig uppkoppling heter och bara ta det lugnt.




Där uppe i de Härjedalska fjällen minns jag hur stressad jag kände mig de första timmarna efter att vi lämnat telefonerna i stugan och påbörjat vandringen mot första nattens lägerplats. Men det släppte snart och det var extremt befriande. Att stå och fiska vid en fjälltjärn en ljus sommarnatt och det enda som låter är när fiskelinan träffar vattenytan; det är fantastiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0