bryggde mig en kopp

Ibland blir jag oerhört rädd för mig själv, alldeles nyss var ett av dessa tillfällen. Jag bryggde en kopp kaffe som jag hade sett fram emot i flera timmar och vet att jag tänkte "å vad gott det ska bli", ca en halvtimme senare hittar jag koppen - tom - i diskhon. Vad hände under den halvtimmen? Ingen aning! Jag vet att jag hällde upp kaffet och mjölken i koppen, men därefter har jag inga minnen. Svepte jag den och slängde ner den i diskhon? Eller tog jag med koppen till soffan och satt där en stund och drack i godan ro? Eller fick jag för mig att hälla ut kaffet utan att dricka det? Eller var det kanske inte den koppen jag använde, utan någon helt annan - i så fall kan min kaffekopp stå någonstans i lägenheten och vänta på mig! Jag har inte den blekaste. Vad ska jag göra nu då, brygga en till? För kaffesugen är jag fortfarande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0